Komplex mozgásterápia

tanulási coaching

Az eltérő fejlődésű gyerekek segítése, integrálása, a mozgás felhasználása tanulási képességeik fejlesztésére

Talán a mozgás a kulcs gyermeke tanulási-és magatartási nehézségének leküzdéséhez?

Ahogy fejlődik a csecsemő, mindig újabb és újabb mozgásformák jelennek meg, melyek segítségével a baba „kommunikál” az őt körülvevő világgal. Amikor a csecsemő, kisgyermek mozgásfejlődése nem egymásra épülve halad, kimarad egy fázis, az megmutatkozik az idegrendszerben és valamely képességben. Erre alapozva dolgozta ki Carl Henry Delacato mozgásterápiáját. Ezt gondolta tovább Kulcsár Mihályné, az elemi mozgásokat beépítette terápiájába, új területeket is bevont a fejlesztésbe, kidolgozta a térérzékelés, az egyensúlyérzék, a finommozgások fejlesztésének gyakorlatsorait.
A komplex mozgásterápia segítségével megelőzhető, illetve lényegesen csökkenthető vagy felszámolható a tanulási- és magatartás zavar.

A fejlesztés menete

Állapotfelmérés, kb. 1 – 2 órát vesz igénybe.

A fejlesztőprogramot a vizsgálat eredményei alapján állítom össze. A terápia során a mozgásfejlődés minden szakaszát újra átvesszük, így a korábban kimaradt mozgásformákat is elsajátítja a páciens, ezzel stimulálva idegpályákat, és azon agyterületeket, amelyek a kimaradt mozgásért felelősek. Ennek gerincét a mozgáskoordinációs gyakorlatok adják.

Az összeállított gyakorlatsort minden nap végig kell otthon csinálni.

Három-négy hetenként kell visszajárni kontrollra, valamint új gyakorlatsor összeállítás és betanítás.

Mikor lehet szükség a fejlesztésre? Figyelmeztető jelek

Bizonytalan mozgás, rossz egyensúlyérzék

Lemaradás a mozgásfejlődésben

Rossz téri tájékozódás

Mozgáskoordinációs problémák

Ügyetlen kézmozgások

Figyelem és koncentráció zavar

Megkésett beszédfejlődés

Beszédhibák

Észlelési problémák

Beilleszkedési és magatartási zavar

Szocializációs problémák

Dyslexia, dysgrafia, dyscalkulia, vagy ezek gyanúja

Egyéni időpontkérés!

Kérjen ingyenes visszahívást! 

Komplex mozgásterápia

az eltérő fejlődésű gyerekek segítése,
integrálása,
a mozgás felhasználása tanulási képességeik fejlesztésére

Talán a mozgás a kulcs gyermeke tanulási-és magatartási nehézségének leküzdéséhez?

Ahogy fejlődik a csecsemő, mindig újabb és újabb mozgásformák jelennek meg, melyek segítségével a baba „kommunikál” az őt körülvevő világgal. Amikor a csecsemő, kisgyermek mozgásfejlődése nem egymásra épülve halad, kimarad egy fázis, az megmutatkozik az idegrendszerben és valamely képességben. Erre alapozva dolgozta ki Carl Henry Delacato mozgásterápiáját. Ezt gondolta tovább Kulcsár Mihályné, az elemi mozgásokat beépítette terápiájába, új területeket is bevont a fejlesztésbe, kidolgozta a térérzékelés, az egyensúlyérzék, a finommozgások fejlesztésének gyakorlatsorait.
A komplex mozgásterápia segítségével megelőzhető, illetve lényegesen csökkenthető vagy felszámolható a tanulási- és magatartás zavar.

A fejlesztés menete

  1. Állapotfelmérés, kb. 1 – 2 órát vesz igénybe.
  2. A fejlesztőprogramot a vizsgálat eredményei alapján állítom össze. A terápia során a mozgásfejlődés minden szakaszát újra átvesszük, így a korábban kimaradt mozgásformákat is elsajátítja a páciens, ezzel stimulálva idegpályákat, és azon agyterületeket, amelyek a kimaradt mozgásért felelősek. Ennek gerincét a mozgáskoordinációs gyakorlatok adják.
  3. Az összeállított gyakorlatsort minden nap végig kell otthon csinálni.
  4. Három-négy hetenként kell visszajárni kontrollra, valamint új gyakorlatsor összeállítás és betanítás.

Mikor lehet szükség a fejlesztésre? Figyelmeztető jelek

Bizonytalan mozgás, rossz egyensúlyérzék

Lemaradás a mozgásfejlődésben

Rossz téri tájékozódás

Mozgáskoordinációs problémák

Ügyetlen kézmozgások

Figyelem és koncentráció zavar

Megkésett beszédfejlődés

Beszédhibák

Észlelési problémák

Beilleszkedési és magatartási zavar

Szocializációs problémák

Dyslexia, dysgrafia, dyscalkulia, vagy ezek gyanúja

Brain Gym

Tanulás- és képességfejlesztés mozgásos gyakorlatokkal és tornával

Ahogy a testünk, úgy agyunk is igényli a mozgást, hogy karbantartsuk vagy növeljük képességeinket. A BarinGym azokat az elakadásokat, blokádokat oldja fel, amely gátolják a szellemi teljesítményeket. Dr. Paul E. Dennison, valamint felesége és munkatársa, Gail E. Dennison a megalkotója a Brain Gym néven ismert egyedülálló programnak. Három évtized alatt fejlesztették ki az oktatás, a fiziológia, az agyműködés és az alkalmazott kineziológia területén végzett széles körű kutatások eredményeinek felhasználásával. Huszonhat egyszerű gyakorlat, amelyek aktivizálják az idegpályák működését és a kognitív funkciókat.

Ajánlom a Brain Gymet az alábbi problémák esetén:

  • dislexia, disgráfia, olvasási és írási nehézség
  • diskalkulia – számolási nehézség
  • figyelemzavar
  • izgága, nem tud a fenekén megmaradni
  • nincs motivációja, nem akar tanulni, leckét írni
  • fél, azt hiszi nem képes rá, nem próbál ki új dolgokat
  • dolgozatban, vizsgán rosszabban teljesít, pedig tanult és tudja
  • vagy csak szeretne könnyen és jól tanulni

Tanulási stressz csökkentése és kognitív képességek fejlesztése.

Miben segít a Brain Gym?

  • Célok elérése
  • Önfejlesztés és személyes stresszkezelés
  • Tanulmányi teljesítmény és kommunikációs készségek
  • Sportteljesítmény
  • Fizikai koordináció és egyensúly

A fizikai fejlődés, a beszédtanulás és a tanulmányi siker közötti összefüggések ismeretére alapozva Dr. Dennison egyszerű, de hatékony mozdulatokat hozott létre a tanulási készségek támogatására, a tanulási nehézségekkel, például diszlexiával vagy ADHD-vel küzdő gyermekek segítésére. Napjainkban ezeket a technikákat, amelyeket felesége, Gail segítségével fejleszt tovább sportedzői programok, intézmények és cégek ezrei tanítják és használják világszerte. Hatékonyságát számos publikáció tanúsítja – gyors és gyakran lenyűgöző javulást eredményeznek a koncentrációban, a memóriában, az olvasásban, az írásban, a hallásban, a fizikai koordinációban stb -, így ez egyre inkább beépül a különböző képzési, oktatási vagy sportprogramokba. 

Egyéni időpontkérés!

Kérjen ingyenes visszahívást!